Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Ako si dobre vybrať dodávateľa na správu PPC kampaní

Tento článok je určený majiteľom e-shopov a spoločností, ktoré sú v menšej alebo väčšej miere závislé na príjmoch z online prostredia. A všetkým, ktorí potrebujú poradiť pri výbere dodávateľa na správu svojich PPC kampaní.

Na začiatku by ste si mali odpovedať na základnú otázku: Prečo by som mal využívať externého dodávateľa na správu mojich PPC kampaní?

Uvediem aspoň pár základných možností:

  1. Šetrenie nákladov – služby agentúry sú často výhodnejšie než platiť si zamestnanca
  2. Know how – agentúra ma veľké množstvo skúsenosti zo správy PPC kampaní z rôznych oblastí a dokáže ich zužitkovať
  3. Šetrenie času a vzdelávanie – agentúra dokáže v rámci bežnej komunikácie alebo reportovania odovzdať klientovi rôzne informácie, ktorých zháňanie by mu zabralo príliš veľa času a energie

Pre veľkých klientov má samozrejme zmysel vybudovať vlastné interné oddelenie, no spolupráca s agentúrou bude vždy znamenať pridanú hodnotu napr. vo forme:

  • konzultácii a pomoci v situáciách, s ktorými ste sa ako klient ešte nestretli,
  • získania prehľadu z online prostredia,
  • informácií o nových, klientovi často nedostupných technológiách, ktoré v rámci beta verzií testujú práve agentúry a pod.

Ako si ale vybrať tú správnu agentúru? Nájsť kvalitnú agentúru nie je jednoduché, treba sa riadiť zdravým sedliackym rozumom. Máme pre vás pár indícií, ktoré by ste pritom mali vziať do úvahy:

  1. Agentúra je na trhu dostatočne dlhý čas. Ideálne viac ako 5 rokov, prípadne aj menej, ak na ňu získate dobré referencie. Tie sú stále najlepším argumentom pri výbere dôveryhodnej agentúry.
  2. Pred spracovaním ponuky si vyžiada dostatok informácii o vás a vašom podnikaní.
  3. Zanalyzuje vaše dáta a poskytne vám základné odporúčania.
  4. Disponuje dostatočnou kapacitou ľudí, aby sa  plnohodnotne venovala každému klientovi. 
  5. Ideálne je, ak dokáže agentúra okrem PPC zastrešiť aj iné kľúčové služby, ktoré sú súčasťou online marketingu – hlavne SEO, UX, WA. Vďaka tomu  sa dokáže pozrieť na problematiku z 360-stupňového uhlu pohľadu a dosiahnuť synergický efekt.

Cena ako kritérium výberu

Ako vyhodnotiť cenu za služby agentúry:

Drahé, ale kvalitné PPC služby stoja menej ako lacné a nekvalitné. Prečo je to tak?

Keď si porovnáte činnosti agentúr, zásadný rozdiel je vo výkone. Výkon generuje tržby pri nákladoch, z ktorých sa vypočíta zisk klienta.

Stáva sa, že si agentúra účtuje nízky poplatok za služby, ale nedokáže zvládnuť kampane. Zle nastavené kampane stoja veľa peňazí, avšak zarobia málo. Čo klient ušetril na poplatku pre agentúru, môže aj viacnásobne stratiť na reklamných nákladoch.

Kvalitné PPC služby bývajú často drahé. Vyžadujú veľa času špecialistov, čo je hlavný faktor ich ceny. Na druhej strane šetrí kvalitná práca reklamné náklady klienta a dosahuje čo najvyšší výkon – konverzie.

Tým nechceme povedať, že drahé PPC služby sú vždy kvalitné, alebo naopak. Podávame skôr náčrt, ako sa klient môže pozerať na ceny spojené s PPC (poplatky, reklamné náklady, atď.). Ukazovatele ako miera nákladov alebo net fee income platia aj v PPC a spoľahlivo zhodnotia vašu voľbu.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné