Google zredukoval reklamné pozície, čo to ovplyvní?
Od 22.2 Google odstránil reklamné pozície v pravej časti
SERPu a to pre desktopy a tablety vo všetkých jazykových
mutáciách. Urobil tak po predchádzajúcom starostlivom testovaní
s oficiálnym cieľom zlepšiť prostredie pre užívateľov. Čo sa týka
mobilnej verzie tam sa očakáva ďalšie testovanie zatiaľ bez
plánovaných zmien.

Aktuálne tak budete môcť vidieť maximálne
4 reklamné pozície v hornej časti stránky a to pre
najvyhľadávanejšie kategórie. Zároveň sa budú pravidelnejšie zobrazovať
reklamy v dolnej časti výsledkov vyhľadávania.
Hlavné zmeny vo výsledkoch vyhľadávania Google:
- Odstránenie reklamných pozícii z pravej časti
- Zobrazovanie 4 reklamných pozícii v hornej časti na
najvyhľadávanejšie kategórie
- Pravidelné zobrazovanie 3 spodných pozícii
- Redukcia reklamných pozícii z 11 na max. 7 (max 4 v hornej časti a
3 v dolnej)
- Pravá časť bude vyhradená pre Product Listing Ads (PLA reklamy) a
Knowledge Panels (alebo tiež Knowlegde
graphs ), ktoré sa budú zobrazovať na relevantné
kľúčové slová.

Čo to znamená z pohľadu PPC kampaní ?
Po týchto zmenách inzerenti môžu očakávať zvýšenie cien
v rámci CPC, vzhľadom na zúženie zaujímavých reklamných
pozícii (1. až 4. pozícia).
TOP pozície bude možné dosiahnuť len perfektne nastavenými PPC
kampaniami, ktoré znížia potrebné PPC. Slabo nastavené PPC kampane dosiahnu
TOP pozície len vďaka vysokému CPC, čo ich môže viesť do straty. Táto
zmena teda rozhodne vytvorí tlak na kvalitu PPC kampaní.
Zrušenie reklamných pozícií vytvorí silný tlak na kvalitu PPC kampaní.
Len dobre nastavené kampane nebudú musieť platiť astronomické CPC, aby sa
dostali na TOP pozície.
Tiež pozície vo výsledkoch organického vyhľadávania nadobudnú ešte
väčšiu váhu, zvlášť na 1. – 5. pozícii prvej strany
vyhľadávania.
O tom ako si vybrať
starostlivo dodávateľa na PPC služby sme písali v predchádzajúcom
blogu.
Ako si dobre vybrať dodávateľa na správu PPC kampaní.