Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Google zredukoval reklamné pozície, čo to ovplyvní?

Od 22.2 Google odstránil reklamné pozície v pravej časti SERPu a to pre desktopy a tablety vo všetkých jazykových mutáciách. Urobil tak po predchádzajúcom starostlivom testovaní s oficiálnym cieľom zlepšiť prostredie pre užívateľov. Čo sa týka mobilnej verzie tam sa očakáva ďalšie testovanie zatiaľ bez plánovaných zmien.


Aktuálne tak budete môcť vidieť maximálne 4 reklamné pozície v hornej časti stránky a to pre najvyhľadávanejšie kategórie. Zároveň sa budú pravidelnejšie zobrazovať reklamy v dolnej časti výsledkov vyhľadávania.

Hlavné zmeny vo výsledkoch vyhľadávania Google:

  1. Odstránenie reklamných pozícii z pravej časti
  2. Zobrazovanie 4 reklamných pozícii v hornej časti na najvyhľadávanejšie kategórie
  3. Pravidelné zobrazovanie 3 spodných pozícii
  4. Redukcia reklamných pozícii z 11 na max. 7 (max 4 v hornej časti a 3 v dolnej)
  5. Pravá časť bude vyhradená pre Product Listing Ads (PLA reklamy) a Knowledge Panels (alebo tiež Knowlegde graphs ), ktoré sa budú zobrazovať na relevantné kľúčové slová.

 

Čo to znamená z pohľadu PPC kampaní ?

Po týchto zmenách inzerenti môžu očakávať zvýšenie cien v rámci CPC, vzhľadom na zúženie zaujímavých reklamných pozícii (1. až 4. pozícia).

TOP pozície bude možné dosiahnuť len perfektne nastavenými PPC kampaniami, ktoré znížia potrebné PPC. Slabo nastavené PPC kampane dosiahnu TOP pozície len vďaka vysokému CPC, čo ich môže viesť do straty. Táto zmena teda rozhodne vytvorí tlak na kvalitu PPC kampaní.

Zrušenie reklamných pozícií vytvorí silný tlak na kvalitu PPC kampaní. Len dobre nastavené kampane nebudú musieť platiť astronomické CPC, aby sa dostali na TOP pozície.

Tiež pozície vo výsledkoch organického vyhľadávania nadobudnú ešte väčšiu váhu, zvlášť na 1. – 5. pozícii prvej strany vyhľadávania.

O tom ako si vybrať starostlivo dodávateľa na PPC služby sme písali v predchádzajúcom blogu. Ako si dobre vybrať dodávateľa na správu PPC kampaní.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné