Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

5 najčastejších mýtov o linkbuildingu

Ak na vás nevedie 10 miliónov spätných odkazov, ako by ste ani neboli. Čím viac odkazov, tým lepšie. Naozaj? Nie, je to hlúposť. Linkbuilding je pre mnohých stále tá časť internetového marketingu, o ktorej sa často hovorí, ale málo vie. Pre mnoho ľudí je to stále len registrácia do katalógov. Tento článok na najčastejšie mýty upozorňuje a štartuje sériu článkov o linkbuildingu.

Mám vyladené on-page faktory, linkbuilding nepotrebujem

Vyladenie technických a obsahových faktorov patrí medzi časovo náročné aktivity optimalizácie pre vyhľadávače. V konkurenčných odvetviach však väčšinou tvorí len akýsi štandard, ktorý pre dosiahnutie cieľov nestačí. Konkurenčný boj sa stále viac presúva k off-page faktorom, kde hrá hlavnú úlohu kvalita odkazového profilu.

Spätné odkazy z katalógov sú na nič…

Na internete vzniká mnoho druhov katalógov – všeobecné katalógy, katalógy firiem, katalógy produktov, regionálne katalógy či špecializované katalógy. Kvalitou a návštevnosťou sa výrazne odlišujú, a preto ich internetový marketér tiež musí rozlišovať. Špecializované katalógy či katalógy produktov (napríklad Heureka.sk) sú pre mnohé e-shopy významným zdrojom konvertujúcich návštev. Aj medzi stovkami linkfarmových katalógov sa nachádza niekoľko naozaj kvalitných katalógov (napríklad katalóg firiem na Azet.sk).

Linkbuilding je nudná práca vhodná pre brigádnikov

S konkurenciou v obore sa musí vyvíjať i kreativita linkbuildera, kde spätné odkazy získavať. Vytvoriť partnerskú stránku pre manuálnu výmenu odkazov už dávno nestačí. Je nutné rozvíjať originálny obsah a vytvárať dostatok priestoru, ktorý môžeme pre linkbuilding využiť (blog, videoservery atď). Nevyhnutnosťou je detailne premyslená stratégia získavania odkazov zo sociálnych sietí a komunít, ktorá vyžaduje skúseného marketéra.

Nofollow odkazy nechceme

Google majiteľov webových stránok upozorňuje, aby odkazy, ktoré sú reklamné, označoval atributom rel=nofollow. Takto označené spätné odkazy neprenášajú rank odkazovanej stránke. Neznamená to však, že všetky odkazy s týmto atribútom vyhľadávače ignorujú, algoritmy s nimi s najväčšou pravdepodobnosťou pracujú. Prirodzený odkazový profil komerčného i nekomerčného webu obvykle obsahuje aj nofollow odkazy. Navyše, tieto odkazy môžu byť zdrojom veľkého počtu nových návštev. Príkladom autoritatívneho webu, ktorého externé odkazy považujeme za veľmi hodnotné, je Wikipedia.org.

Linkbuilding je jednorázovou aktivitou

Linkbuilding je to kontinuálny proces zameraný na udržiavanie a rozširovanie prirodzeného odkazového portfólia. Jeho výsledky závisia rovnako, ako aj iné činnosti internetového marketingu, na zvolenej stratégii. Preto je potrebné ho neustále riadiť, vyhodnocovať a prispôsobovať aktuálnej situácii na trhu, v ktorom sa váš projekt pohybuje (sezónnosť, hospodárska kríza, atď.). Pre evidenciu, meranie a vyhodnocovanie linkbuildingu je vhodný napríklad SEO nástroj Collabim.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.