Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Čo hýbalo webovou analytikou v roku 2013 a aké trendy ovládnu rok 2014?

O svoje postrehy sa podelil Web Analytics Strategist H1.cz Roman Appeltauer

Rok 2013 vo webovej analytike sa dá zhrnúť do troch pojmov: Multichannel tracking, Google Tag Manager a Universal Analytics. Cesta zákazníka bola vždy zložitým procesom, ktorý vedie cez rozmanité marketingové a remarketingové kanály, média a zariadenia. A práve merania užívateľov naprieč zdrojmi návštevnosti pomáha lepšie pochopiť, ktoré faktory zákazníka ovplyvňovali pred dokončením nákupného procesu. Data sa používajú k efektívnemu plánovaniu investícií do reklamy, precíznejšiu optimalizáciu retargetingových kampaní a sú cenným zdrojom inšpirácie pre optimalizáciu konverzného pomeru webu.

Webová analytika taktiež speje do bodu, kedy budú e-shopy okrem sledovaných pohybov zákazníka vyhodnocovať úspešnosť jednotlivých produktov vo svojich portfóliách.

Google prišiel v marci minulého roka s beta verziou Universal Analytics, novou technológiou Google Analytics. Až koncom roka začali Unileversal Analytics prinášať novinky, ktoré Google sľúbil. Masový prechod na Universal Analytics sa tak očakáva až v tomto roku.

Google Tag Manager, ktorý v minulom roku zaznamenal masívny rast, sa stane úplným štandardom. My sme ho už v H1.cz implementovali u viac než 100 klientov.

Ak sa o webovú analytiku zaujímate, rozhodne by vám nemalo uniknúť Romanovo zhodnotenie a zhrnutie najdôležitejších myšlienok o webovej analytike z medzinárodnej web analytickej konferencie Superweek.

Autorom je Roman Appeltauer.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.