Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Čo odhalil Google o Slovensku v roku 2012

Google Zeitgeistje prehľadom najhľadanejších výrazov, ktoré ľudia zadávali do vyhľadávača Google. Mapuje 146 jazykov. Vyhodnocuje najrôznejšie  kategórie hľadaní buď vo forme skokanov roka (vyhľadávané termíny s najväčším absolútnym prírastkom) alebo jednoducho najhľadanejších výrazov. Náš malý komentovaný výber: Top 3 slová s najväčším prírastkom hľadaní na Google.sk za rok 2012:

  1. Hotel Paradise, mesačný priemer = 110 000
  2. Farma, mesačný priemer = 90 500
  3. Modrykonik, mesačný priemer = 90 500

Upozornenie: Mesačné priemery v objeme hľadanosti nepochádzajú z Google Zeitgeist  ale z Google nástroja Keyword Tool, a preto sa nemusia zhodovať s dátami, z ktorých vychádza Zeitgeist. Slúžia na ilustráciu veľkosti záujmu hlavne v porovnaní kategórií. Zatiaľ čo svetovému rebríčku jasne kraľuje v tejto kategórii Whitney Houston, ktorá na Slovensku vyhráva „iba“ kategória Ľudia, u nás dominuje iný typ bulváru vo forme reality show. Čo sa týka oblastného záujmu, tak Hotel Paradise vyhráva v okrese Liptovský Mikuláš a v tesnom závese za ním je Ružomberok. Výraz Farmadominuje v Čadci. Športové kategórie potvrdzujú tradičnú slovenskú orientáciu. Top 3 najhľadanejšie výrazy:

  1. Hokej, mesačný priemer = 74 000
  2. F1, mesačný priemer = 33 100
  3. Futbal, mesačný priemer = 22 200

Top 3 najhľadanejší olympionici:

  1. Peter Sagan, mesačný priemer = 12 100
  2. Dominika Cibulková, mesačný priemer = 320
  3. Daniela Hantuchová, mesačný priemer = 260

Mesačné priemery hľadanosti môžu byť zavádzajúce, ak ide o špeciálne udalosti. Napr. hokej má jednoznačný vrchol v máji, kedy sa majstrovstiev sveta konajú. Peter Sagan si svoje užil zasa v júli 2012 a najčastejší súvisiaci výraz je Tour de France. Kto vie prečo… Predbiehanie sa v najrôznejších rebríčkoch je populárne hlavne v politike. Medzi politikmi je poradie hľadanosti podľa Google Zeitgeist nasledujúce:

  1. 1. Igor Matovič, mesačný priemer = 1300
  2. 2. Peter Kažimír
  3. 3. Lucia Nicholsonová
  4. 4. Daniel Lipšic
  5. 5. Alojz Hlina

Upozornenie: Objem hľadanosti  tentokrát nesedí s poradím, které vyhodnotil Google Zeitgeist, preto ho neuvádzame kompletný. To je možné, pretože zdrojové dáta na Zeitgeist sa neobmedzujú tým, čo je dostupné cez Keyword Tool. Uvádzame preto hľadanosť iba najhľadanejšieho výrazu. Potvrdzuje sa, že významnú rolu na týchto výsledkoch mali predčasné parlamentné voľby v marci 2012. Pozrite si vývoj hľadanosti v čase podľa Google Trends. Zdá sa, že založenie novej politickej strany Danielom Lipšicom, ani vystúpenie Alojza Hlinu z Obyčajných ľudí nijako vyhľadávaním neotriaslo. Igor Matovič je z tohto pohľadu jednoznačným víťazom. Na záver moja obľúbená kategória Ako …? Slovákov v roku 2012 trápilo:

  1. Ako zbaliť babu
  2. Ako schudnúť, mesačný priemer = 720
  3. Ako pribrať
  4. Ako zarobiť peniaze
  5. Ako sa bozkávať

Viera, že Google podá odpoveď aj na hlbšie otázky je bezhraničná. V kategórii Čo je …?Zvíťazila otázka:

  1. Čo je láska, mesačný priemer = 110

Na čo sú tieto informácie dobré? Pre nás možno iba na pobavenie. Profesionáli v tejto oblasti však využívajú tieto a podobné typy dát (ich korelácie apod.) na analýzy „kolektívneho vedomia“, predikciu, hľadanie obchodných príležitostí či marketing. Novým trendom je tiež analýza voľne dostupných dát v sociálnych a humanitných vedách, tzv. digital humanities.

Zdroje

Pohrajte sa sami: Google Zeitgeist: https://www.google.com/zeitgeist/2012/#… (External) Keyword Tool: https://adwords.google.sk/o/KeywordTool

  • Pre jednoduchšie používanie Keyword Toolu k nemu musíte pristupovať cez vlastný Google účet.
  • Všetky hľadanosti uvádzané v tomto článku sú v tzv. „presnej zhode“ s vyhľadávacím termínom v nastavení: Slovensko / slovenčina.

Google Trends: https://www.google.sk/trends/

Autorom je Miloš Kriššák.

  • Martin Kohout
    04. 01. 2013 / 13:24

    Koukám, že je na Slovensku více hokejistů, než v ČR, tam jede fotbal.

  • Ronaldo
    05. 01. 2013 / 10:52

    zaujímavý prehľad, je pekne videť že slovenských BFU najviac zaujímajú reallity show

  • Grameen Finance
    03. 03. 2017 / 06:36

    Máme obrovské skúsenosti v tomto obore dávaní. Zaoberáme sa osobnými službami a verejnosťou. Naše motto bolo vždy včas služby, najlepšiu kvalitu a optimálnu náklady. Sme v kontakte s našimi zákazníkmi vďaka kvalitnému výkonu služby a pomoc. Prináša to najlepšie hodnoty pre našich zákazníkov, sme tiež záleží, ako veľmi o našu zákazníci majú, že úspešné potrebujú. Vážime si dôvery a viery zverené nám naši klienti i odborných kontaktov a poskytujú špecializované služby s poctivým a priameho prístupu vo všetkých našich rokovaniach. Kontaktujte nás pre ďalšie podrobnosti. email: grameenkootafinancial@gmail.com

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.