Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Konferencia Internet a reklama

Množstvo inšpirácií, skvelá organizácia a chutný catering – to všetko priniesla konferencia s názvom Internet a reklama.

Pavol Zahradník nás presvedčil o tom, že Slovensko, tak ako aj ostatné krajiny, zažíva rozmach smartfónov. Je preto potrebné, aby sa marketingoví manažéri zamerali na toto médium a efektívne ho využívali. Ich cieľová skupina pozostáva z 36% slovenskej internetovej populácie, ktorá využíva smartfóny, a to nie len na telefonovanie a SMS-kovanie. Najväčší trhový podiel má samozrejme, Android. Aplikácie si však oveľa viac sťahujú užívatelia iPhonov a míňajú za ne omnoho viac peňazí. Smartfóny používame najviac na sociálne aktivity – čítanie mailov, prehliadanie facebooku, chat s priateľmi a mnoho ďalších.

Podľa čoho sa rozhodujeme pri kúpe produktu alebo služby? Veríme komentárom a hodnoteniam iných užívateľov a ešte viac relevantné sú pre nás referencie poskytované našimi známymi. Aj o tom bola prezentácia od Zdenky Vavrovičovej z TNS. Zamerať by sme sa mali aj  na informácie, ktoré k produktu poskytneme my.  Až 79% používateľov internetu tieto informácie cielene vyhľadáva a na základe nich sa rozhoduje, či nákup uskutoční. Zaujmite zákazníka! Zamerajte sa najmä na tzv. push efekt.

Komunikovať na sociálnych sieťach ako banka? To nie je vôbec jednoduché. V rozpore tu vystupuje neformálnosť sociálnych sietí a očakávanie užívateľov v otázke pôsobenia serióznej banky a jej prístupu ku klientom. Banka je limitovaná aj v rámci odpovedí na otázky klientov, ktoré im na Facebook posielajú. Ľudia síce očakávajú, že banka s nimi bude komunikovať online a pomôže im s ich problémom napr. s platobnou kartou. Neuvedomujú si ale fakt, že banka sa zaväzuje chrániť ich súkromnie. Aj takéto problémy prinášajú sociálne siete podľa Petry Pšánskej, expertky na sociálne médiá v ZUNO Bank.

Zachytili ste kampaň na tabletku po? Buď sa vám páčila a zdieľali ste ju, alebo nie a rozprávali ste sa o nej ako o nič moc virálnom videu. V obidvoch prípadoch ste ju podporili. A to bola stratégia kampane “tabletky po,” ktorá následne vygenerovala pozitívny nárast dopytu. Sex predáva – na tejto kampani to demonštroval Martin Volek, CEO vo Volis International.

Ak nie ste z Bratislavy, ale chystáte sa tam, nevynechajte návštevu jedinečnej kaviarne Shtoor. Ponúka domáce koláče, kávu fair trade, príjemnú atmosféru a originálny koncept prezentácie. Z webovej stránky i z menu na stoloch na vás dýchne Staroslovienčina, čo dodáva kaviarni skutočný punc zaujímavosti. Prezentáciou nás previedol jeden z partnerov kaviarne, Martin Bajaník.

Všetci sú najlepší, najlacnejší, proste naj… Ale prečo my, ako užívatelia ten pocit nemáme? Práve z tohto dôvodu by sa mali firmy superlatívov vyvarovať. A to nie je všetko. Už spomínané trvdenie, že sex predáva, nie je tak celkom jednoznačné. Na portáli topky.sk ho očakávať budete, ale napr. na Idos.sk, kde hľadáte dopravné spojenie, to nie je reklama, ktorú by ste ocenili, práve naopak. Eva Rajčáková a Pavol Cvik nás poučili o etickej reklame na webe.

Marek Bačo z H1.cz nám ukázal temnú stránku sociálnych médií: “Nespoliehajte na crowdsourcing a na social media guru,” znela jeho rada. Okrem toho prezradil pár tipov, ako predchádzať agentúrnej či klientskej frustrácii pri diskusii o sociálnych sieťach pre firmu. Ďalším bodom jeho prednášky bolo budovanie dobrého mena značky a spokojnosť pre všetky zúčastnené strany. Z prezentácie sa dozviete viac.

Andrej Csino ukázal, ako prejsť cez rozum bannerovovej slepote. Ponúkol tipy, ako premýšľať pri tvorbe a nasadení banneru na servery: banner nie je celovečerný film, nechajte viac priestoru obrazu a počúvajte agentúru a copywritera! A na záver ukážka kreativity. Nenechajte si ju ujsť.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.