Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Prečo inbound marketing?

Skúsme sa najprv vrátiť k tomu, čo to vlastne inbound marketing je.

Inbound marketing je pojem známy v odbore už dlhší čas. Do povedomia širšej verejnosti sa však dostal až potom, čo ho začala presadzovať spoločnosť HubSpot ako odpoveď na aktuálny vývoj v online marketingu.

Hlavnou úlohou inbound marketingu je oslovenie správnych zákazníkov správnym obsahom na správnych miestach a v správnom čase. Veľmi dôležité je najmä načasovanie: zatiaľ čo klasická reklama na nás útočí vo chvíli, keď ju nečakáme a robí to väčšinou agresívne, metódy inbound marketingu sú omnoho nenápadnejšie a nesnažia sa hneď v prvej chvíli kričať na užívateľa „kúp si ma!“.

Podstata inbound marketingu spočíva práve v upútaní pozornosti potenciálnych užívateľov cez zdroje, akými sú vyhľadávanie (jeho neplatená časť), sociálne siete, blogy, ale i klasické média v podobe PR článkov alebo recenzií.

Prečo teda inbound marketing?

Môže výrazným spôsobom ovplyvniť rozhodnutie zákazníka v nákupnom procese. Skúste sa len zamyslieť, ako ste postupovali pri vašom poslednom nákupe produktu, ktorý ste nutne potrebovali a mali ste o ňom len minimum informácií. S veľkou pravdepodobnosťou ste napísali do vyhľadávača jeho názov a začali ste pátrať po relevantných informáciách. Produkt ste nakoniec vybrali až po prečítaní niekoľkých recenzií, užívateľských komentárov alebo po osobnom odporúčaní od vašich známych na sociálnych sieťach.

Je jasné, že pri bežných produktoch, ktoré kupujete pravidelne, takto postupovať nebudete. Týka sa to skôr produktov, ktoré nakupujete len príležitostne, prípadne párkrát za život, ako napríklad kuchynský spotrebič, televízor či dokonca auto.

Hlavným zdrojom informácií je väčšinou vyhľadávač. Základom inbound marketingu preto obvykle býva aj optimalizácia pre vyhľadávače (SEO). Tá vám zaistí popredné pozície vo vyhľadávačoch na všeobecné slová a frázy, ktoré zadáva užívateľ.

Ľudia v posledných rokoch trávia stále viac času na sociálnych sieťach. Je logické, že sa výrobcovia tovarov a služieb chcú zviditeľniť aj tu. Každá spoločnosť, ktorá to myslí vážne so svojimi online aktivitami, už má svoj profil na Facebooku. Pokročilejší už našli svoje publikum aj na ďalších sociálnych sieťach, akými sú Twitter, LinkedIn, Pinterest či Slideshare.

Metódami inbound marketingu však môžete zaujať aj mimo týchto dvoch kanálov. Preniknúť do hlavných médií v podobe PR článkov či PR zmienok bolo vždy cieľom PR agentúr. Ako sa väčšina aktuálneho obsahu objavuje najprv online, menia sa aj návyky užívateľov. Hlavným cieľom je teda byť viditeľný a zaujať pozornosť napr. v klasickom spravodajstve, ale aj v špecializovaných magazínoch či blogoch.

Presadiť sa v takomto širokom zábere nie je vôbec jednoduché. Hneď na začiatku je nutné ujasniť si niekoľko ďalších vecí:

  • Zamyslite sa nad vlastným produktom a značkou. Ako sa odlišuje od konkurenci­e a prečo by práve vaša značka mala zaujať? V čom spočíva jej unikátnosť?
  • Kto sú vaši zákazníci a zákazníčky? Kde sa pohybujú, ako sa správajú a podľa čoho sa rozhodujú? Vytypujte si vhodné scenáre, či už na konkrétnych ľuďoch alebo ich zvykoch.
  • Navrhnite miesta, kde by ste chceli byť viditeľný a podľa toho pripravte vhodný obsah. Na sociálnych sieťach sú to príspevky a komunikácia, vyhľadávače ocenia obsahovú i technickú kvalitu vašich stránok, v PR sa presadíte vďaka dobrým vzťahom a zaujímavým témam.

Dôležité je tiež vedieť, že ide o aktivity, ktoré môžu byť v konečnom dôsledku lacnejšie ako klasická reklama. Zo začiatku sú však rozhodne prácnejšie a trvá dlhší čas, než si napríklad vybudujete dobrú komunitu na sociálnych sieťach, vyhľadávače posunú vaše stránky nahor alebo než si získate rešpekt médií.

Odmenou vám však budú dlhodobé a kvalitné výsledky. Tí najlepší dokážu aktivity inbound marketingu vhodne kombinovať navzájom, ale zároveň ich aj dobre prepojiť s inými aktivitami vrátane reklamy.

Nezabúdajte ani na dobrú pripravenosť vašich stránok pre zákazníkov. Vždy myslite na to, či je váš web dostatočne atraktívny, nabáda k vhodnej akcii a láka k opakovaným návštevám.

Pokiaľ vás tento prístup zaujal, môžete si prečítať našu príručku o inbound marketingu (v češtine) alebo nás oslovte s tým, že by ste s nami radi konzultovali vašu inbound stratégiu.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.