Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Rozdiely v SEO na českom a slovenskom trhu

České i slovenské internetové prostredie patria k tým menším. Každé z nich je vo viacerých veciach podobné, avšak v mnohých sa aj odlišuje. V optimalizácii pre vyhľadávače je preto potrebné pristupovať ku slovenským webom trochu inak, ako k českým.

3 Hlavné rozdiely medzi ČR a SR internetom z pohľadu SEO

Veľkosť trhu

Počet webov a používateľov internetu je na Slovensku nižší. Zdrojov pre získavanie spätných odkazov je tak menej a ani objem vyhľadávaní nie je veľký. Avšak menší trh prináša aj svoje výhody. Mnoho informácií sa na „slovenskom internete“ zatiaľ nenachádza, čo prináša väčší priestor na vytváranie unikátneho obsahu.

Podieľ vyhľadávačov

Na Slovensku jasne dominuje Google. Český trh je unikátny vďaka vyhľadávaču Seznam, ktorý je v ČR rozšírenejší. Táto rôznorodosť vyhľadávačov priniesla aj mierne rozdielne postupy v SEO. Seznam sa od Google odlišuje vo viacerých veciach, napríklad:
  • Indexuje predovšetkým české weby, takže odkazy zo zahraničných stránok sú bezcenné.
  • O niečo horšie vyhodnocuje prínos spätných odkazov, čo má za následok výraznejšie získavanie odkazov z pochybných zdrojov (napr. z mnohých PR webov).
  • Nevyužíva a v blízkej budúcnosti ani nebude využívať potenciál sociálnych sietí.

Miera konkurencie

V ČR je viac odvetví konkurenčnejších, len málo vysoko vyhľadávaných fráz zatiaľ nepocítilo vplyv optimalizácie.

O vysoko konkurenčné kľúčové slová sa na Slovensku obvykle bije menej webov, čo pravdepodobne zapríčiňuje predovšetkým veľkosť trhu. Taktiež nie sú natoľko rozšírené MFA weby.

Na odlišnosti medzi jednotlivými krajinami je potrebné myslieť predovšetkým pri návrhu stratégie linkbuildingu, v ktorej hrá jazyk webu dôležitú úlohu. Aj pri niektorých rozšírenejších spôsoboch budovania odkazov sa nájdu rozdiely.

Odlišné spôsoby v budovaní spätných odkazov

Katalógy a PR weby

Katalógov web stránok je na Slovensku omnoho menej. Pochybné hromadné registrácie sa teda natoľko nerozšírili. No ani katalógov s reálnym prínosom nie je také množstvo. Rovnaká situácia je aj na poli „PR“ webov.

Pätičková éra

Rozsiahle pätičkové výmeny odkazov a zapájanie do rôznych výmenných systémov, boli v minulosti receptom, ako oblafnúť Seznam. Avšak mnohé weby na to časom doplatili a dostali ban. Momentálne už funguje len pár výmenných systémov, ktoré očividne porušujú pravidlá vyhľadávačov. Robustné pätičkové výmeny sú na českých weboch stále rozšírené, i keď ich prínos je už omnoho menší.Google dokáže tieto pochybné praktiky do značnej miery odfiltrovať a prínos pätičiek je minimálny (ak vôbec nejaký) a v konečnom výsledku môže byť kontraproduktívny. Pätičkové výmeny sa nájdu aj na slovenských weboch, no vo výrazne menšom rozsahu.

Nákup odkazov

Na Slovensku nie je predaj odkazov veľmi rozšírený. Dopyt je nízky a prevádzkovatelia webov nemajú s predajom mnoho skúseností. Z toho dôvodu sú ceny odkazov často premrštené a nákupný proces je obvykle zdĺhavejší ako v ČR. Taktiež sa neuchytil žiadny Pay Per Post systém, prostredníctvom ktorého si môže inzerent objednať napísanie článku (na ním vybranom webe).

Linkbaiting

V slovenskom jazyku je spravidla menej „príťažlivého“ obsahu. To je opäť dané predovšetkým veľkosťou trhu. Avšak zapríčiňuje to aj fakt, že ak už informácia existuje v českom jazyku, užívatelia nevidia dôvod písať to isté slovensky. Radšej odkážu na zdroj v češtine.

Máme skúsenosti, že slovenské weby častejšie odkazujú na kvalitný zdroj bez toho, aby za to niečo chceli. Za tým pravdepodobne nebude veľkodušnosť, ani uvedomenie si, že odkaz na kvalitný zdroj je prospešný. Je to skôr neznalosťou, že odkazy sa dajú speňažiť.

Keďže na Slovensku figuruje hlavne Google, výraznejšie využitie má aj vytváranie rôznych medzinárodných rozšírení do vyhľadávačov, či webových šablón.

Rozdielov sa zaiste nájde viac. Vnímate nejaké ďalšie rozdiely v SEO medzi ČR a SR?

  • martin
    14. 10. 2011 / 16:04

    Hodnotný článok

  • Martin Vasko
    22. 03. 2012 / 14:01

    Dalo by sa to v podstate zhrnúť do jednej vety: „Na Slovensku skapal pes“.

    Tým, že je na SR Google nás obyšlo mnoho „detských chorôb“ českého internetu, ktoré seznam nedokázal riešiť (odkazové lišty, MFA weby a pod.).

    Nevýhodou je zase malý trh na ktorom sa ťažko ale veľmi ťažko hľadajú vhodné odkazy. Malá informovanosť vlastníkov webov o tom, že (vzájomné) odkazovanie je prospešné a s tým spojená veľmi nízka ochota kdekoľvek odkazovať s odôvodnením nebudem odkazovať na konkurenciu. Paranoický prístup zákazníkov, ktorý vidia každý web ako konkurenčný. Atď Atď.

  • Webbos
    09. 06. 2013 / 14:21

    Vyhoda je že optimalizujeme len pre google ale nevyhoda malí a hlavne zaostalí až mrtvy trh.

  • práca v zahraičí
    10. 11. 2014 / 00:08

    Ja som vymenil spatne odkazy a stranku mi to uplne vyhodilo, viete mi pomoct??

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.