Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Trendy pre rok 2014 Miloša Kriššáka

1. Real-Time Bidding (RTB)

 

Jedným z dominantných trendov roku 2014 bude zrýchľujúci sa rozvoj RTB v ČR. Po vzniku Czech Publisher Exchange (CPEx) v 2013 práve vstupuje na trh otvorená aukcia Seznam. Zároveň vznikajú agentúry, ktoré majú pomôcť menším hráčom s obmedzeným alebo nulovým know-how v RTB preniknúť do tejto oblasti a monetizovať svoj priestor novým kanálom. Rovnako tak budú vznikať uzatvorené RTB aukcie založené na privátnych dohodách veľkých inzerentov a vydavateľov. Inzerenti či ich zástupcovia (agentúry) už pilne budujú svoje know-how v tejto oblasti.

2. Personalizácia inzercie

To, že je personalizácia kľúčom odomykajúcim pozornosť užívateľa, každý vie. Avšak možnosti inzerentov v tejto oblasti boli dosť limitované technológiami. V roku 2014 nastane rozmach personalizovanej reklamy hlavne v podobe dynamického retargetingu. Vďaka Google Adwords sa tento spôsob monetizácie a remonetizácie vlastných užívateľov stane masovejší a dostane sa do povedomia bežných inzerentov. Vďaka RTB zase prenikne celým dostupným inzerentným priestorom. Zároveň vznikali a budú vznikať malé agentúry, ponúkať tento typ reklamy ako samostatný produkt na výkonovej báze odmeňovania. Okrem rozoznávania vlastných užívateľov a cielenej reklamy budú veľkí hráči vedieť využiť tzv. look-alike modelling (v Google AdWords známe ako “podobné publikum“) i mimo Google siete. 

3. Loyalty marketing

Iný model personalizácie a využitia veľkých dát sa otvára v tzv. loyalty marketingu, tj. stratégia, ktorá buduje alebo udržuje lojálnych zákazníkov. Preč sú časy, kedy sa hralo na akvizíciu lacnej návštevnosti. Kto to myslí so svojím biznisom vážne, tak investuje do návštevy na základe jej potenciálnej hodnoty (life-time value) a systematicky pracuje na jej zvyšovaní či už pomocou priamych nástrojov (vernostné programy pre zákazníkov) alebo nepriamych (napr. personalozivaný e-mailing, retargeting a pod.). Najmä veľké značky sa pripravujú na tento typ marketingu. Malí hráči, ktorí prežívajú na hrane efektivity a už neurobili kroky k opätovnému vyťažovaniu svojich užívateľov, sú ohrození.

Autorom je Miloš Kriššák.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.