Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu

Firemný weblog poradenské spoločnosti h1slovakia.sk

Zobraziť všetky články
Späť

Trendy v online a offline marketingu

Kráčate s dobou? Na bratislavskom stretnutí profesionálov Open Coffee sa živo hovorilo o trendoch v online a offline marketingu.

Prvé tohtoročné stretnutie OpenCoffee Bratislava s témou Trendy online a offline marketingu v roku 2012 prebehlo vo štvrtok 15. 3. 2012 od 17.00 do 20.00 v Kafé Scherz v Bratislave. Na akcii vystúpili Luboš Louženský za H1.cz s prezentáciou o Trendoch v offline a online marketingu, Rostislav Starý z PR Konektor hovoril na tému krízová komunikácia na sociálnych sieťach, alebo Rasťo Kulich a Dušan Vavrek z Google Slovensko, ktorí prednášali o AdWords. Podujatie vzniklo v spolupráci s digitálnou agentúrou H1 Slovakia, inovačným centrom The Spot a Evitou Urban.

Luboš Louženský hovoril o marketingvých trendoch, ktoré analytici zo spoločností H1.cz a H1 Slovakia očakávajú v budúcich piatich rokoch. Medzi nimi sa objavila gamifikácia rozšírená do všetkých sfér bežného života, “zľavyfikácia”, ktorú pociťujeme vďaka zľavovým serverom veľmi intenzívne už teraz, všadeprítomnosť mobilných zariadení, ktorú potvrdila aj konferencia South by Southwest, alebo vernostné programy, ktoré by mali využívať mimo iného aj gamifikáciu. Ďalšími trendmi, ktoré očakávame v nadchádzajúcich rokoch sú recenzné servery, ktoré využívajú crowdsourcing, video prezentácie rôznych produktov, alebo využitie business intelligence pre lepšie zacielenie reklamy – ako príklad uviedol Tesco, ktoré zistí, že ste gurmán už vďaka pravidelnému nákupu sušených paradajok. Ďalej predikoval vznik špecializovaných porovnávačov tovarov a služieb, alebo využitie slovíčka “ultra”.

Rasťo Kulich a Dušan Vavrek z Google Slovensko predstavili skôr začiatočníkom v online marketingu rôzné formy propagácie na Google, vrátane reklamy na YouTube. Súčasne bola prezentácia zaujímavá aj pre matadorov internetového marketingu vďaka množstvu čísel, ktoré poskytli: Iba 15% mediálneho trhu na Slovensku tvorí internet, vo Veľkej Británii je to 33%. Na Slovensku používa internet iba 60% populácie, vyhľadávač Google ich z nich aktívne využíva 84%. Súčasne Rasťo a Dušan upozornili na problém väčšiny webov, ktorou je použitelnosť a varovali účastníkov Open Coffee pred masívnymi investíciami do reklamy, predtým než by optimalizovali web.

Posledným vystúpením bola Krízová komunikácia na sociálnych sieťach od Rostislava Starého z agentúry PR Konektor. Bola to výborná prezentácia vďaka množstvu prípadových štúdií, ktoré kombinovali online a offline PR. Medzi nimi “krotenie” nálad okolo pražského futbalového klubu Slavia, geocaching súťaž o sudy piva Staropramen, minerálna voda Vincentka pre choré bábätká, alebo videá pre Škoda Auto. Hlavnou radou bolo využívať influencery a komunity, monitorovať, či už s pomocou Google Alerts alebo Ataxo Social Insider a hlavne prepojiť online a offline komunikáciu značky.

Open Coffee Bratislava má ambície stať sa najväčším neformálnym stretnutím profesionálov z oblasti komunikácie, alebo marketingu a na Slovensku. Akcia sa bude za podpory H1 Slovakia a The Spot opakovať každé dva mesiace v jednej z bratislavských kaviarní alebo coworkingových centrách.

RSS feed komentárov k tomuto článku
RSS feed komentárov k všetkým článkom



(nebude zverejnený)



Položky označené * sú povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.